Bu Yıl 8. Sınıfta Okuyan Öğrenciler, Sınava Nasıl Hazırlanmalı?

16.11.2017

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz yeni sınav sistemine dair yaptığı açıklamada, sınava girme zorunluluğun ortadan kalktığını belirtti. Ancak, köklü liselere ve özel liselere girmek isteyen öğrencileri ise Haziran ayı başında yine bir merkezi sınav bekliyor. 

MEB’in ilk açıklaması sonrasında bu sınava öğrencilerin %5’nin girmesi öngörülüyordu. Ancak geçtiğimiz gün yapılan Özel Okullar Birliği açıklamasından sonra bu sayını çok daha fazla olacağı açıktır. Çünkü elliyi aşkın özel okulu bünyesinden barındıran Özel Okullar Birliği bu yıl MEB tarafından yapılan sınav sonuçları ile öğrenci alacaklarını açıkladılar. Eskileri hatırlamak gerekirse OKS günlerine geri dönmüş olduk. Bu durum tespitini yaptıktan sonra geleceğe yönelik bir beyin fırtınası yapalım ve sınavı tahmin etmeye çalışalım.

Bu yılın sonunda görünen tek bir sınav var, net olmamakla birlikte Haziran ayının başında yapılacak, 60 soru üzerinden 90 dakika süre ile tek oturumda tamamlanacak. 

Herkesin aklına takılan birkaç nokta var;

OKS zamanında 4 ders (her ders 25) 100 soru üzerinden 8. sınıf konuları ile hazırlanırdı. Bazı sorular 7. sınıf konularını atıfta bulunsa da soruların tamamı 8. sınıf müfredatından çıkardı. Bu yıl sınava girecek öğrencilerin, sadece 8. sınıf müfredatından sorumlu tutulmaları yönünde talepler değerlendiriliyor. Ancak, bakanlık tarafından yapılan ilk açıklamalarına göre 6, 7 ve 8. sınıf konularından soru geleceği yönündeydi. Bu durum öğrenciler üzerinde hiç olmasın denen sınav baskısını çok daha fazla artıracak. 

TEOG da her bir soru için verilen 120 saniye yeni sistemde soru başına 90 saniye düştü. Sınav baskısı yaşamasın diyen öğrenciler sınavda süre baskısına maruz kalacaklar. 

TEOG’da 240, SBS-OKS-LGS gibi sınavlarda 100 soru sorulurken yeni sistem 60 soru ile öğrenci seçecek. Bu durum konu başlığının çok, soru sayının az olması öğrencilerimizi psikolojik bir baskı altına alacak. 

Bu durumda öğrenci ne yapmalı? Sınava Nasıl çalışmalı?

Düzenli ders çalışarak konu tekrarı yapın.

Sınavın tarifi, zamanı, uygulanış biçimi ne olursa olsun bu bir çoktan seçmeli sınav olacak. Ders çalışmış, konu tekrarı yapmış, deneme sınavları ile yerini sağlamlaştırmış her öğrenci başarılı olacaktır. Bu temel düşünce üzerinden sınav hazırlıkları götürülmelidir. 

Sınavın Haziran ayında uygulanacak olması nedeniyle bazı öğrencilerimiz rehavete kapılmış olabilir, vakit geçirmeden bu duygudan çıkılmalıdır. Düzenli olarak ders çalışmaya, pratik yapmaya başlanmalı, ritmik aralıklarla konu tekrarı yapılmalıdır. 

Kendinize kısa periyodlarda hedefler koyun.

Her ders için haftalık, aylık ve iki tane 3 aylık hedef konulmalıdır. Bu hedeflere ulaşıldığında yeni hedefler ile revize edilmelidir. Başarı ile ulaşılan hedeflerin sonunda küçük ödüller mutlaka olmalıdır.

6. ve 7. sınıftan soru çıkması gözünüzü korkutmasın.

Sınavda 6. Ve 7. Sınıftan soru çıkacak olması çok da korkutucu bir durum değil zira zaten sarmal müfredat sisteminde konu işliyoruz. Bu gün anlattığımız konuların daha kolayı ve dar kapsamlısını geçen yıl ve ondan önceki yıl anlattık. Bu anlamda öğrencilerimiz 6. Sınıf ve 7. Sınıf kaynaklarına hafta iki gün göz atmalı, hatırlatıcı sorular çözmelidir. Bundan çok keyif alacaklarına emin olabilirsiniz, geçtiğimiz yıl zor gelen sorunun aslında ne kadar kolay olduğunu görmek öğrencilerimize olumlu motivasyon olarak geri dönecek. 

Eski sınav sistemleriyle karşılaştırma içerisine girmeyin.

Öğrencilerimiz bu sınavı olduğu gibi kabul etmeli, TEOG yada başka bir sistem ile karşılaştırmamalıdır. Bu sınav yardımı ile istediği liseye girecek 8. Sınıf öğrencisi sınavı amaç değil araç olarak algılamalıdır. 

Sonuç olarak, sınava hazırlanma bir süreç işidir. Bu yolda en hızlı giden her zaman birinci olmaz. Sınava hazırlık süreci zamana yayılmalı, bir yaşam biçimi olarak algılanmalıdır. Böylelikle kabul edilebilir olması hem zihinsel hem fiziksel yapımıza olumlu etki edecektir. 

Tüm öğrencilerimize yeni sınavda başarılar dilerim. 

 

Melih Ertunç

Ortaokul Müdür Yardımcısı / Akademik Koordinatör

Diğer yazılar

Evden Okula Geçiş Süreci

05.09.2024

Evden Okula Geçiş Süreci

Hangi yaşta olursa olsun evden okula geçiş süreci ebeveynleri değişimin bir parçası yapmaktadır. Değişimin parçası olarak ebeveynlerin bu süreçte çocuklar için kolaylaştırıcı olmasının koşullarından en önemlisi “Anne/baba olarak benim duygularım neler?” sorusudur.

Ödev Yapmak Zorunda Mıyım?

27.12.2022

Ödev Yapmak Zorunda Mıyım?

Okul yaşamı, çocuğu hayata hazırlayan uzun bir dönemi kapsar. Okula başlamak, çocuk için sosyal çevreye ve hayata atılan ilk büyükadımdır. Hayatta etkin olabilmenin yolu, insanların olayları ve nesneleri düzenleyebilme başarısına bağlıdır. İşte okul da bu

logo
Neden İde?


ide olarak hangi yaşta olursa olsun herkesin bir fikri, fikirleri olduğuna inanıyoruz. Okullarımızda herkesin fikirlerinin yargılanmadan, özgürce ifade edildiği, tartışıldığı bir eğitim ve sosyal ortam oluşturmaya odaklanıyoruz.

ide’nin eğitim yaklaşımına ve güvenli ortamına değer katan en büyük unsurların başında eğitim kadromuz geliyor. Her biri uzun yıllardır eğitim dünyasının içerisinde yer alan, benzersiz tecrübeye sahip eğitim ve idareci kadromuz öğrencilerimizi yarınlara hazırlıyor. ide’de eğitim kadromuz dünyadaki en güncel gelişmeleri takip edip uygulayarak öğrencilerimizin sadece Türkiye’de değil, dünyada da yetkin bireyler olarak yetiştirilmesi için kendilerini sürekli geliştiriyor.

Okul-öğrenci-aile uyumuna büyük önem veren bir kurum olarak sadece öğrencilerimizle değil, velilerimizle de açık, net bir iletişim kurmayı ve aynı dili kullanmayı önemsiyor ve bunu gerçekleştirmek için gerekli platformları ve yaklaşımları hayata geçiriyoruz.