15.09.2017
Eğitim ve öğrenme süreci hiç bitmeyen bir yolculuk. Bu yolculuğun keyifli ve verimli olması için doğru planlanması, proaktif biçimde yönetilmesi ve yönlendirilmesi gerekiyor. Eğitim hayatında adım adım ilerleyen çocuklarımızı yarına hazırlayacak eğitim kurumunun güçlü ve kapsamlı bir eğitim programının yanı sıra öğrencilerini çok iyi tanıması, onların gelişimlerini yakından izlemesi ve bu gelişime uygun biçimde programlarını düzenlenmesi gerekiyor. Gelişim sürecinin farklı aşamalarının dinamiklerini dikkate alan ve çocuklarımızın gelişim yolculuğuna uyum sağlayan bir eğitim, salt bilgi aktarmanın ötesine geçerek çocuklarımızın kolaylıkla, keyifle ve içselleştirerek öğrenmesini sağlayacaktır.
Öğrenme; herkes için aynı, standart bir eylem değildir. Yapısal ve durumsal boyutları vardır. Yapısal boyutunda çocuklarımızın öğrenme yaklaşımları belirlenmelidir. Kimi çocuk görsel, kimisi işitsel anlamda gelişmiştir ve bu gelişim noktaları bilgiyi edinme, uygulama ve özümseme biçimlerini etkiler. Durumsal boyutta ise çocuklarımız, gelişim sürecinin farklı aşamalarında farklı uyarıcılara ve etkilere daha fazla tepki verirken bazılarına daha az tepki verebilirler. Çocuğumuzun gelişim sürecinde hangi aşamada olduğunu belirleyerek ve öğrenme kalıbına uygun biçimde kurgulanmış bir eğitim yapısı çok daha etkili sonuçlar verecektir
Çocuklarımız eğitim hayatı süresinde önemli psikolojik ve gelişimsel aşamalardan geçerler. Çocukluktan ergenliğe, ergenlikten yetişkinliğe giden yolculuğun çok önemli ve kritik aşamaları eğitim sürecinde yaşanır. Bu sürecin en önemli parçası okulla ilk kez tanışılan ve eğitim sistemiyle iç içe geçmeye başlanan okul öncesi dönemlerdir. Bu dönemlerde çocuğumuzun karakterinin önemli bir kısmı şekillenirken daha sonra eğitim hayatında çok önemli olacak yetkinlikleri ve becerileri geliştirmenin temelleri atılır. Bu nedenle özellikle okul öncesi aşamada çocuklarımızın çok yakından takip edilmesi, doğru biçimde yönlendirilmesi çok önemlidir. Bu noktada eğitim kurumunun çok güçlü, proaktif ve yapıcı bir rehberlik ve gelişim yaklaşımı oluşturup uygulaması gerekir.
Çocuklarımızın eğitim hayatlarına adım attıkları okul öncesi dönemde okul ve öğrenci kadar veliler de süreci anlama, uyum sağlama ve çocuklarının emin ellerde olduğundan emin olma ihtiyacındadır. Kafalarda her geçen gün artan soru işaretlerinin giderilmesi, çocukların aldığı eğitimin mantığı, uygulamasının anlaşılması ve okul ortamı hakkında fikirlerin oluşması noktasında veliler de okul ve öğrencilerle birlikte bir ekosistemin içinde yer almalıdır. Eğitim kurumu, veliler ile dengeli, karşılıklı bilgi ve güvene dayalı bir etkileşim ortamı oluşturmaya, onların geri bildirimlerini okulun yapısı ile bütünleştirebilmeye uygun bir ortam oluşturmalıdır.
ide okulları, çocuklarımızı yarına hazırlamada gelişime odaklanan ve yönlendirici bir rehberlik anlayışı etrafında şekillenen bir model uyguluyor. PASS modeli olarak adlandırılan bu yaklaşım çerçevesinde öğrencinin bilişsel düzeyleri, gelişmeye açık alanları ve öğrenme biçimleri belirleniyor. ide Bilişsel Destek Birimi ile birlikte hareket edilerek, geliştirilmesi gereken bilişsel alanları olan öğrencilerle özel çalışma yürütülüyor. Öğrencilerin geliştirilmesi gereken ve güçlü alanlarına yönelik ayrı ayrı çalışmalar yapılmış oluyor. Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü çocuğun kişisel gelişim sürecini desteklerken, onu aile ve öğretmenden bağımsız olarak ele alması mümkün değil. Bu süreçte, hem aileyle hem de öğrenmenle devamlı iletişim halinde olmalıdır. ide okulları’nda öğrencinin kişisel gelişimi anaokulundan başlayarak ilkokulun sonuna kadar aynı rehberlik öğretmeni tarafından birebir takip ediliyor ve aileye geri bildirimde bulunuluyor. Okul ve aile işbirliği halinde hareket edilerek, çocuğun kendini anlamasına, kendini kabul etmesine ve kendini geliştirmesine olanak sağlanıyor. ide okulları’nın eğitim yaklaşımı ve modeli hakkında daha detaylı bilgi için: www.ideokulları.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
Diğer yazılar
12.05.2023
Planlama Becerisi Nedir Nasıl Gelişir?
Planlama, bir problemi çözmek ve bir amaca ulaşmak için kullandığımız stratejiler ve kararlar dizisidir.
11.10.2017
MÜZİĞİN ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE ETKİSİ
Müzik ve çocuk gelişimi üzerine yapılan çalışmalar, müzik ile beynin...
ide olarak
hangi yaşta olursa olsun herkesin bir fikri, fikirleri olduğuna inanıyoruz. Okullarımızda
herkesin fikirlerinin yargılanmadan, özgürce ifade edildiği, tartışıldığı bir eğitim ve sosyal
ortam oluşturmaya odaklanıyoruz.
ide’nin eğitim yaklaşımına ve güvenli ortamına değer
katan en büyük unsurların başında eğitim kadromuz geliyor. Her biri uzun yıllardır eğitim
dünyasının içerisinde yer alan, benzersiz tecrübeye sahip eğitim ve idareci kadromuz
öğrencilerimizi yarınlara hazırlıyor. ide’de eğitim kadromuz dünyadaki en güncel gelişmeleri
takip edip uygulayarak öğrencilerimizin sadece Türkiye’de değil, dünyada da yetkin bireyler
olarak yetiştirilmesi için kendilerini sürekli geliştiriyor.
Okul-öğrenci-aile uyumuna
büyük önem veren bir kurum olarak sadece öğrencilerimizle değil, velilerimizle de açık, net bir
iletişim kurmayı ve aynı dili kullanmayı önemsiyor ve bunu gerçekleştirmek için gerekli
platformları ve yaklaşımları hayata geçiriyoruz.