Merhaba LGS

24.10.2022

Liselere Giriş Sınavı, bir öğrencinin hayatında karşılaştığı ve onun geleceğini etkileyecek ilk ciddi sınavdır. LGS öğrencilerimizin bu yıla kadar almış olduğu akademik bilgi ve becerinin yanı sıra okuma ve okuduğunu anlama becerisini de ölçer, ancak her çocuğun bireysel özelliklerinin birbirinden çok farklı olduğunu, mutlaka farklı yetenekleri olan alanların varlığını bildiğimiz günümüz dünyasında asla “her şey” demek değil. Bu anlamda sınav ile ilgili bakış açılarımızı gözden geçirmemiz yerinde ve faydalı olacaktır.

Sınava hazırlık yılı, sınavlardan elde edilen sonuçların bireylerin geleceğini şekillendirdiğini ve performans değerlendirmede ölçü olduğunu düşünen anne babalar için oldukça kaygı uyandırır. Büyük bir heyecanla hazırlandığımız LGS, uzun bir yolculuğun sonunda geldiğimiz nokta değil; hayatın duraklarından birisidir sadece. Anne babalarda ve öğrencilerimizde kaygı oluşturması son derece doğal olan bu süreçte, önemli olan hem öğrencinin hem de anne babaların psikolojik sağlamlığını korumasıdır. 

Ebeveynler kendi ergenliklerine gerçek bir yolculuk yaptığında çocuklarının bu kritik yılda neye ihtiyaçları olduğunu kendi anne babalık sezgileriyle bulacaklardır. Başarı ve değerin eş anlamlı olmadığı çocuklar tarafından hissedilmedikçe sınav süreci incitici bir yıl olmaktan öteye gidemez. LGS, öğrencilerin gelecekteki mutluluğunun tek kapısı değil akademik bir fırsattır. Kaygı azaltmanın en önemli yolu da sınava yüklenen anlamın yeniden düzenlenmesidir. 

Çoktan seçmeli 90 sorudan ve iki ana alandan oluşan Liselere Giriş Sınavı, 8. sınıfta öğrencilerin görmüş olduğu konulardan oluşmaktadır. Bu iki alandan ilki sözel alandır ve Türkçe inkılap tarihi ve Atatürkçülük din kültürü ile yabancı dil sorularından oluşur. Sözel alanda toplam 50 soru sorulur. 20’şer soruluk iki alt testten oluşan sayısal alan matematik ve fen bilimleri derslerini kapsamaktadır. 

Sorular, “yeni nesil soru” dediğimiz, okuyan ve okuduğunu anlayıp yorumlayabilen öğrencilerin rahatlıkla çözebileceği türden sorulardır. Altını kalın şekilde çizdiğimiz okumak ve okuduğunu yorumlayabilmek becerisi ancak ve ancak bol kitap okumak ve Türkçe paragraf testleri çözmekle kazanılabilir.

Sınav puanı hesaplanırken doğru cevap sayısından yanlış cevap sayısının üçte biri çıkarılır ve ilgili teste ait ham puan bulunur. Günlük hayatta bildiğimiz “üç yanlışın bir doğruyu götürmesi” aynı anlama gelmektedir. LGS puanı bakanlıkça “merkezi sınav puanı” olarak adlandırılır ve bakanlığın yayınladığı kılavuzlarda merkezi sınav puanı olarak geçer. LGS’de derslerin katsayıları MEB tarafından farklı belirlenmiştir. Türkçe, matematik ve fen bilimleri derslerinin katsayıları 4, diğer derslerin katsayıları 1’dir.  Standart sapma, puanların belirlenmesinde önemli bir ayrıntıdır.

LGS, genellikle haziran ayının ilk hafta sonunda yapılır ve oturumlar aynı gün içerisinde tamamlanır. İki oturum arasında 45 dakikalık bir mola verilir. Bu molada çocukların aileleriyle görüşmeleri önerilmez.

Sınav sonuçları ne olursa olsun öğrencilerin bilmek isteyeceği tek şey ebeveynlerinin onları koşulsuz kabulüdür. Bu bilgiyi sınavdan önce de bilmeleri onları güvende hissettirecektir. Sınavın avantajlarını onlara anlatmalı, öğrenme yolculuklarında onlara eşlik etmeli ve keyifli anları çoğaltarak yıl içerisinde oluşabilecek olumsuzlukların etkilerini azaltmaya odaklanmalısınız.

Haziran ayına kadar su gibi akıp geçecek olan bu sürecin değerli anne babalar ve öğrenciler için sağlıklı ve huzurlu bir yıl olmasını dileriz.

 
ide okulları Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü

 

KAYNAKÇA

Mart-2022/ Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınav Başvuru ve Uygulama Kılavuzu

Diğer yazılar

Çocukluktan Gençliğe Arkadaşlık İlişkileri

25.03.2021

Çocukluktan Gençliğe Arkadaşlık İlişkileri

Arkadaşlık, kişiler arasında karşılıklı paylaşım, iletişim, etkileşim, eğlence gibi öğeler yanında duygusal bağları da içeren bir ilişkidir. En yakınımızdaki akranlarımız tarafından kabul edilmek, güven duymak, bulunduğumuz çevreye ait hissetmek demektir. Arkadaşlıklar, hayatımıza değer katan, hayat boyu süren bir ilişki biçimidir. Aile soyuna dayalı bağlardan sonra gelen en güçlü bağdır.

Bulaşıcı Hastalıklar Konusunda Çocuklarımıza Nasıl Açıklamalar Yapabiliriz?

11.03.2020

Bulaşıcı Hastalıklar Konusunda Çocuklarımıza Nasıl Açıklamalar Yapabiliriz?

Çocukların olayları ele alışı, değerlendirişi ebeveylerinin bakış açısından bağımsız değildir.

logo
Neden İde?


ide olarak hangi yaşta olursa olsun herkesin bir fikri, fikirleri olduğuna inanıyoruz. Okullarımızda herkesin fikirlerinin yargılanmadan, özgürce ifade edildiği, tartışıldığı bir eğitim ve sosyal ortam oluşturmaya odaklanıyoruz.

ide’nin eğitim yaklaşımına ve güvenli ortamına değer katan en büyük unsurların başında eğitim kadromuz geliyor. Her biri uzun yıllardır eğitim dünyasının içerisinde yer alan, benzersiz tecrübeye sahip eğitim ve idareci kadromuz öğrencilerimizi yarınlara hazırlıyor. ide’de eğitim kadromuz dünyadaki en güncel gelişmeleri takip edip uygulayarak öğrencilerimizin sadece Türkiye’de değil, dünyada da yetkin bireyler olarak yetiştirilmesi için kendilerini sürekli geliştiriyor.

Okul-öğrenci-aile uyumuna büyük önem veren bir kurum olarak sadece öğrencilerimizle değil, velilerimizle de açık, net bir iletişim kurmayı ve aynı dili kullanmayı önemsiyor ve bunu gerçekleştirmek için gerekli platformları ve yaklaşımları hayata geçiriyoruz.