Uzaktan Eğitim Sürecinde Ebeveynin Rolü

09.04.2020

Tüm dünyada yaşanılan  salgın süreci ile birlikte günlük yaşantımızı sürdürmede  bir süreliğine de olsa yeni bir döneme girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerin eğitimi ve kimileri için de iş hayatı, alışveriş vb. gibi faaliyetler uzaktan sürdürülmeye başlandı. Öğrenciler de bu sürece bir süreliğine ev ortamında derslerini takip etmekle dahil oldular.


İlk kez ‘Uzaktan Eğitim’ sistemi ile karşılaşıldı.

Öğrenciler, ilk kez ‘uzaktan eğitim’ yöntemiyle karşılaştılar ve dijital platformlar üzerinden süreci yürüterek farklı bir deneyim kazanıyorlar. Hiç kuşkusuz ebeveynlerin destek ve yönlendirmeleri ile bu süreçte ilerleyecekler. Bu sebeple, çocukların uzaktan eğitim sürecinden en etkili ve verimli biçimde yararlanmaları için ev ortamını nasıl düzenleyebileceğinize yönelik önerilerimizi sizlerle paylaşmak istedik. 



Ebeyevenler nasıl bir yol izlemeli?

  • Öncelikle çocuğunuza içinde bulunduğumuz süreci açıklayın. Evde kalma süresinin ve öğrenim sürecinin evden devam etmesi durumunun geçici bir süre olduğunu onlarla konuşun. Durum ve süreçle ilgili duygularını, düşüncelerini dinleyin. 
  • Öğrenme ortamı bir süreliğine evlere taşındığı için çalışabileceği en uygun ortamı sağlayın. Çevresel faktörlerin çalışma ortamına etkilerini göz önünde bulundurarak çocuğunuz için en konforlu alanı belirleyin ve gerekli olan araç gereçlerin temini konusunda özenli olun. Ders esnasında mümkün olduğunca sessiz bir ortam ve dersi dinlemelerini sağlayacak fiziksel koşulları sağlayın. Dikkatlerini kolayca dağıtabilecek oyuncak gibi uyaranların çevresinde olmamasına dikkat edin. 



  • Ders programına göre gün içindeki zamanlarını programlamasını sağlayın. Örneğin; yarım saat ders, yarım saat okuma, bir saat dinlenme gibi bir düzen dahilinde kendisini planlamasında yardımcı olun.  
  • Günlük derslerine başlamadan önce derslerine hazırlanırken, okula gitmeden önceki rutinlerini yapmasını sağlayın. Saatinde uyanması, elini yüzünü yıkaması, üzerini değiştirmesi, kahvaltı yapması ve araç gereçlerini hazırlaması gibi.
  • Ders aralarını, okuldaki teneffüs zamanlarını nasıl keyifle geçiriyorsa o şekilde geçirmesine müsaade edin. Kalkıp dolaşması, zıplaması, kısa bir oyun, dans gibi aktiviteler motivasyonunu arttırmada etkili olabilir. Ancak ders arasının bittiğini çocuğunuza hatırlatırken gereken disiplini ve sınırları mutlaka sağlayabilin ki tekrar ciddiyetle dersine konsantre olabilsin. 



Ailece Yapılabilecek Bazı Etkinlik Önerilerimiz:

  • Nesi var? oyununu ailece oynayabilirsiniz. Aile bireylerinden biri bulundukları ortamda zihninden bir nesne seçer ve diğer aile üyelerinin o nesneyi bulmasını ister. Tabi bunun için diğer bireylerin bir şey sorması gerekecektir. Nesi var? Örneğin bu bir televizyon ise; sesi var, görüntüsü var.. şeklinde yanıtlar verilebilir.

  • Sıcak-soğuk oyunu. Aile üyelerinden bir tanesi ebe olarak seçilir. Ebe oyun alanı dışına çıkartılır. Diğer üyeler birlikte belirledikleri bir  nesneyi saklar. Ebenin görevi oda içindeki nesneyi bulmaktır. Nesneye yaklaştıkça sıcak uzaklaştıkça soğuk diye bağrılır. 

  • Aile sohbeti. Küçük kağıtlara aile üyeleri birbirleriyle ilgili merak ettikleri soruları yazarlar. Sonra kağıtları katlayıp bir kutuya koyarlar ve sırayla kişilerin bir kâğıt çekip sorulan soruya cevap vermesi istenir. Örneğin; “Seni en çok mutlu eden üç şey nedir?“ , “Elinde sihirli değneği olan bir peri gelse ve dile benden ne dilersen diye sorsa ne dilerdin?” Oyun, her aile bireyinin kendisiyle ilgili bir soruyu  karşısındaki kişiye yöneltmesiyle de devam edebilir. “Sence benim en sevdiğim renk/hayvan/yemek hangisi?”,  “Kızdığım şeyler nelerdir?”, “ Sence ben en çok hangisini severim; kitap okumak, film izlemek, dizi izlemek vb?”

  • Düşünme becerisi etkinlikleri. Çocuğunuzda  farklı düşünme becerisinin  ve hayal gücünün gelişmesini sağlamak için soru-cevap oyunları oynayabilirsiniz. 
  • Bir buluş yapacak bilim insanı olsaydın neyin buluşunu yapmak isterdin?
  • Hiç birimizin bir adı olmasaydı birbirimize nasıl seslenirdik? Bize seslenildiğini nasıl anlardık?
  • Bu dünyada sadece çocuklar olsaydı, büyük-küçük kavramı olmasaydı nasıl bir düzen olurdu?
  • Güneş hiç batmasa, hep gündüz olsa yaşamımızda ne değişirdi?
  • Bulutlardan kar ve yağmur yerine yiyecek düşseydi ne yapardık?
  • Evde halının üzerinde otururken halı birden uçan halıya dönüşse nereye gitmek isterdin? Neden?


Öğrenciler, yeni düzenlerine alışmakta zorlanabilirler. Bunun için onlara zaman tanımalıyız. Ev ortamında her gün ders yapmak  istemeyebilirler ve kimi gün programa uymadıklarını görebilirsiniz. Bu durumda sorumluluklarını yerine getirmesini hatırlatarak bu duruma ciddiyetle bakması gerektiğini, okul dönemindeki işleyişte nasıl davranıyorsa ev ortamındaki işleyişte de aynı şekilde davranması gerektiğini onlara söyleyebilirsiniz. Uyum sağlamakta zorlanmaya devam ediyor ise öğretmenine ve Rehberlik birimi uzmanlarına ulaşarak destek alabilirsiniz. 


ide okulları 
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü



ide Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü ile Süreç Odaklı Yaklaşım
ide olarak, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümüne büyük önem veriyoruz. Sorun odaklı değil, süreç odaklı çalışarak tüm öğrencilere ulaşan bir yaklaşımla, öğrencilerimizin sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini takip ederek destekliyoruz. ide’de her öğrenci anasınıfından başlayıp ilkokul sonuna kadar aynı rehber öğretmen tarafından takip edilir. Daha sonra ortaokul yılları boyunca da bu yaş grubunun gelişimsel özelliklerine hakim farklı bir rehber öğretmen tarafından gözlemlenir.

ide okullarının eğitim yaklaşımı ve vizyonu hakkında daha detaylı bilgi için tıklayınız:  https://www.ide.k12.tr

Diğer yazılar

Ergenlerle İletişim Kurmak

05.01.2024

Ergenlerle İletişim Kurmak

Gençlerin dünyası her zaman değişiyor. Bu nedenle, onlarla iletişim kurarken, her zaman onların hoşlandığı türde bir dil kullanmamız gerekiyor.

Yetişkinlerde Kaygıyı Kontrol Altına Almayı Öğrenmek

20.03.2023

Yetişkinlerde Kaygıyı Kontrol Altına Almayı Öğrenmek

Kaygı, hoş olmayan özellikleri ile diğer duygulanım şekillerinden ayrılan ve sıkıntı, endişe, bunaltı kelimeleri ile de ifade edilebilen bir duygulanımdır.

logo
Neden İde?


ide olarak hangi yaşta olursa olsun herkesin bir fikri, fikirleri olduğuna inanıyoruz. Okullarımızda herkesin fikirlerinin yargılanmadan, özgürce ifade edildiği, tartışıldığı bir eğitim ve sosyal ortam oluşturmaya odaklanıyoruz.

ide’nin eğitim yaklaşımına ve güvenli ortamına değer katan en büyük unsurların başında eğitim kadromuz geliyor. Her biri uzun yıllardır eğitim dünyasının içerisinde yer alan, benzersiz tecrübeye sahip eğitim ve idareci kadromuz öğrencilerimizi yarınlara hazırlıyor. ide’de eğitim kadromuz dünyadaki en güncel gelişmeleri takip edip uygulayarak öğrencilerimizin sadece Türkiye’de değil, dünyada da yetkin bireyler olarak yetiştirilmesi için kendilerini sürekli geliştiriyor.

Okul-öğrenci-aile uyumuna büyük önem veren bir kurum olarak sadece öğrencilerimizle değil, velilerimizle de açık, net bir iletişim kurmayı ve aynı dili kullanmayı önemsiyor ve bunu gerçekleştirmek için gerekli platformları ve yaklaşımları hayata geçiriyoruz.